Uskršnja torta


Originalni naziv ove poslastice je Dunavski talas. I nije baš torta, više je kolač. :) 
Ipak, mene je uvek podsećala na tortu, pa je tako i zovem. A, pošto je napravljena za Uskrs, dala sam joj ime ,,Uskršnja torta''. :)



Ovaj recept imam već nekoliko godina, a pronašla sam ga u jednom od izdanja ,,Blic žene''. Za tortu su vam potrebni sledeći sastojci:

Za testo:
  • 3 žumanceta
  • 15 kašika šećera
  • 15 kašika mleka
  • 15 kašika ulja
  • 15 kašika brašna
  • kesica praška za pecivo
  • 3 belanceta
  • 4 kašike kakaoa
  • višnje (očišćene, naravno :D)

Za krem:
  • 500 ml mleka
  • 2 pudinga od čokolade
  • 150 g šećera (ja stavim 6 kašika šećera)
Za premazivanje:
  • 2 kesice šlaga (ja sam umutila 200 g šlaga sa 300 ml mleka)
  • rendana čokolada (ja sam koristila kakao)

Priprema:

Pre nego što počnete sa spremanjem testa za kolač, skuvajte puding (2 kesice pudinga sa 500 ml mleka i 6 kašika šećera).
Kada to završite, krenite sa pripremom testa. Odvojite belanca od žumanaca i umutite ih u čvrst sneg. Posebno (mikserom) umutite žumanca sa šećerom, dodajte ulje, mleko, brašno pomešano sa praškom za pecivo i kakao. Sve to sjedinite mikserom, a zatim lagano, kašikom, umešajte u to sneg od belanaca. Sve lepo sjedinite kašikom ili varjačom. 


U podmazan i pobrašnjen pleh (srednje veličine, otprilike 40x25 cm) sipajte polovinu testa i pecite ga 5 minuta (najviše!) u rerni zagrejanoj na 180 stepeni. Na to polupečeno testo složite višnje (koliko želite, po svom ukusu), prelijte pudingom koji je još uvek vruć, a onda i drugom polovinom testa, pa ispecite do kraja (10 - 15 minuta, ali budite obazrivi, nisu sve rerne iste :)).
Ohlađen kolač premažite šlagom i ukrasite rendanom čokoladom, ili kakaom, ili čime god vi želite. :)



Stavite je u frižider, i kada se ohladi, uživajte! :) Najbolje je da je napravite dan ranije, mada je lepa i istog dana kada se napravi. Ali, što duže stoji, sve je lepša i lepša. Najlepša je kad se dođe do poslednjeg parčeta. :D


Kremasta i osvežavajuća poslastica koja se svima dopada! Svako ko je probao bio je oduševljen. Višnje joj daju poseban ukus, i ne dozvoljavaju da torta bude preslatka ili mučna.
Uživala sam i praveći je i sladeći se, a nadam se da ćete i vi. Pišite mi ukoliko isprobate recept!


Slobodno mi možete slati na facebook stranicu bloga svoje fotografije ovog kolača u vašoj izradi, i ja ću ih rado objaviti na stranici. 


Prijatno! :)

Нема коментара:

Постави коментар